Zasady współpracy

Zasady współpracy między Klientem i psychologiem

    • Sesje psychoterapii poprzedza konsultacja psychologiczna, podczas której ustalany jest cel pracy, intensywność i prawdopodobny czas trwania psychoterapii oraz obowiązujące zasady współpracy.

    • Sesje psychoterapii odbywają się regularnie, zazwyczaj 1 raz w tygodniu. Klient jest zobowiązany do pamiętania o swoim terminie sesji.

    • Czas trwania sesji wynosi 50 minut dla sesji indywidualnych i 90 minut dla sesji partnerskich. Opłatę należy uiścić dzień przed planowaną sesją/konsultacją zgodnie z aktualnym cennikiem, na rachunek: 50 1090 2590 0000 0001 4403 1487. Istnieje także możliwość opłacenia wizyt z góry za cały miesiąc.

    • Przed każdą sesją Klient powinien wyciszyć telefon.

    • W przypadku konieczności odwołania wizyty Klient powinien uczynić to na co najmniej 24 godz. przed umówionym spotkaniem. W przypadku, kiedy Klient nie odwoła sesji w wymaganym terminie, dokonuje on opłaty za nią, niezależnie od zaistniałych powodów swojej nieobecności.

    • Zmiana terminu wizyty na inny nie wiąże się z dodatkowymi kosztami pod warunkiem, że nastąpi minimum 24 godziny przed umówioną wizytą.
      W przeciwnym wypadku będzie to traktowane jako rezygnacja ze spotkania.

    • W przypadku spóźnienia się Klienta na sesję czas spotkania nie jest przedłużany.

    • Klient ma prawo zadawać pytania dotyczące kwalifikacji terapeuty, jego wykształcenia oraz doświadczenia.

    • Klient może nie zgadzać się ze zdaniem terapeuty, odmówić odpowiedzi na pytania lub odmówić określonej techniki terapeutycznej.

    • W każdym momencie Klient ma prawo zrezygnować z terapii.

    • Obowiązkiem terapeuty jest zachowanie tajemnicy zawodowej oraz pełnej dyskrecji dotyczącej przebiegu terapii oraz danych osobowych Klienta.

    • Z tajemnicy zawodowej terapeuta zwolniony jest tylko w przypadku, jeśli Klientowi lub komuś z jego otoczenia grozi niebezpieczeństwo utraty zdrowia lub życia oraz w przypadkach przewidzianych w obowiązujących przepisach prawnych.

    • Terapeuta zobowiązuje się do rzetelnej pracy i stosowania skutecznych form terapii
      i metod pracy terapeutycznej.

    • Terapeuta zobowiązuje się również do poddawania swojej pracy systematycznej superwizji.

    • W przypadku konieczności zmiany terminu spotkania obowiązkiem terapeuty jest poinformować o tym Klienta i ustalić nowy termin sesji.

    • Terapeuta ma prawo odmówić terapii w sytuacji, gdy Klient w sposób rażący narusza jego dobro osobiste, napastuje, obraża lub łamie postanowienia kontraktu.

    • Terapeuta może również odmówić terapii, jeśli uzna, że jego kompetencje są
      w danym przypadku niewystarczające, aby należycie pomóc Klientowi – jest w takiej sytuacji zobowiązany do poinformowania i zaproponowania mu innego terapeuty lub miejsca, gdzie może uzyskać pomoc.

    • Współpracując z innymi specjalistami leczącymi Klienta (np. psychiatrą), terapeuta udostępnia tylko niezbędne informacje – przekazanie informacji odbywa się wyłącznie za zgodą Klienta.